الکترود MT ، از مرغوبترین الکترودهای موجود در بازار ایران

الکترود mt از بهترین انواع موجود در بازار ایران است . الکترود MT ، کربن کمی تولید می نماید و رویه آن از جنس تیتان است. این نوع الکترود بسیار زود منجمد می شود و از خصوصیت بارز این گونه الکترودها می توان به امکان استفاده در تمامی لوکیشین ها و پوزیشن ها ، سرباره یا هدررفت بسیار محدود و ایجاد قوس قدرتمند در آنها اشاره کرد.
الکترود MT مانند هر الکترود دیگری دارای شماره گذاری است که برای دستیابی به اهداف بالا می بایست از الکترودهای 6010 و 6011 استفاده کرد. سیم جوش های زود منجمد شونده حاوی فلکسی سنگینی هستند که الکترود MT یکی از مرغوب ترین آنهاست . الکترود MT با کیفیت بالای خود، ساخت چین؛ سالهای بسیاری است که از کیفیتش کم نشده، بلکه به طور کلی هر بار که از آن استفاده کنید، خودتان این موضوع را به خوبی حس خواهید کرد که از نمونه قبلی این الکترود بهتر است.
سازمان پژوهش شرکت تولید کننده ی الکترود MT ، رقابتی بی نظیر و بسیار نزدیک با الکترودهایی نظیر ESAB دارند. این الکترود بسیار با کیفیت بیشتر در جوشکاری لوله های گاز و جاهای حساس کاربرد دارد.

فواید الکترود mt:

البته در ایران نیز تولیدات بسیار خوبی از این حیث موجود است . الکترود توحید یا میکا یا اقسام دیگر تولیدات ایرانی نیز از کیفیت خوبی برخوردارند و به راحتی در هر میزان در بازار یافت می شود. اما این الکترود در کل الکترودی بسیار خاص و با سابقه ای بسیار طولانی نه تنها در سطح ایران ، بلکه در کل جهان و مخصوصاً در خاورمیانه است . الکترود MT از نوع الکترودهای یونیزه شده است و نیازی به شکستن یا کج نمودن سر الکترود برای جوشکاری در هر پوزیشنی نیست.
چرا که خود بسیار انعطاف پذیر است و دارای سری با انعطاف بالا با آلیاژی با پرکنندگی بسیار قوی می باشد که حتی تا زاویه ی 45 درجه نیز به خوبی میتوان با آن عملیات جوشکاری را انجام داد. این الکترود دارای نشانهای بین المللی کنترل کیفیت بسیاری از جمله استانداردهای قدیمی ایزو مانند 9000:2001 و جدیدترین آنها یعنی  14000 و 21000 می باشد. این الکترود از سوی سازمان استاندارد ایران نیز مورد تایید واقع گردیده است و بی شک یکی از کارآمدترین الکترودهای موجود در بازار است.

انواع الکترود MT و کاربرد آنها:

الکترود MT به الکترود زود گیر یا سریع چسب نیز در ایران مشهور شده است و اغلب در جوشکاری های بسیار حساس به کار می رود. این الکترود در جوش مواردی چون سازه های فولادی، ماشین آلات سنگین و سبک که نیاز به انجام جوشکاری جهت ریپیر گیری دارند استفاده می شود.
این الکترود در سایزهای استاندارد و مشابه دیگر الکترود ها عرضه می گردد. سایزهای الکترود MT 2.5، 3، 4 و 5 می باشد و هر کدام در جایی کاربرد دارد که بیشترین استفاده از الکترودهای 2.5 و 3 در پاس اول و سایزهای بالاتر در پاس های بعد، مورد بهره برداری قرار می گیرد.
باید پس از انجام پاس اول کمی زمان داد تا الکترود و آلیاژ درون آن به خوبی سرد شوند و چون این الکترود جزو الکترودهایی است که خیلی زود سرد می شوند، نهایتا زمانی حدود 1 یا دو دقیقه نیاز است تا پاس های بعدی و اصطلاحا ً پرکنی روی آن انجام گردد. در پاس دوم اغلب از سایز 3 استفاده می شود، اما الکترود 4 نیز، بنا به نظر ناظر ، در این موقعیت استفاده می شود.
در پاس سوم می توان از الکترودهای ضخیم الکترود MT یعنی 4 یا 5 استفاده نمود که همه ی این عوامل نیاز به تایید ناظر جوش دارد . باید دقت داشت که هر چه قطر الکترود کمتر باشد، هم جوشکاری بهتری صورت می گیرد، هم شره ی کمتری وجود خواهد داشت و هم استحکام جوشکاری تا حد بسیار زیادی بالا می رود.

برای خرید الکترود های جوشکاری کلیک کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *