سیم جوش T80-12 و کاربرد های آن

سیم جوش ها مهمترین قطعاتی هستند که کیفیت و سرعت جوشکاری شما را بالا خواهند برد.
یکی از مهمترین قطعاتی که در جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد، سیم جوش من جمله سیم جوش T80-12 است. برای جوشکاری نیاز به مهارت است گاهی اوقات باید ظرافت کار را بالا برد تا هم کار تمیز شود. و هم این که امنیت آن بیشتر باشد. برای این منظور گاهی نیاز است که از سیم جوش استفاده کنید. فرض کنیم که شما قرار است دو قطعه را به یکدیگر جوش دهید. در پایان کار، منفذهایی را خالی می بینید که تنها راه پر کردن آن ها، استفاده از سیم جوش است که برای مثال می توان سیم جوش T80-12 را به کار برد.

تفاوت سیم جوش و الکترود:

سوالی که معمولا مطرح می شود این است که سیم جوش با الکترود جوشکاری چه تفاوتی دارد. لازم است بدانید که هیچ تفاوتی میان این دو وجود ندارد. تنها نامگذاری آن ها است که ایران به نام سیم جوش شناخته شده است. هر سیم جوش از مفتول فلزی با پوشش فلاکسی تشکیل شده است که کاربردهای فراوان در جوشکاری دارد. این نوع سیم جوش دارای نام تجاری  T80-12  و نام جهانی ER80S-G است.

کاربرد سیم جوش T80-12:

با توجه به این که در بازار، انواع مختلف سیم جوش وجود دارد که می توان از آن ها استفاده نمود، اکنون این سوال مطرح خواهد شد که کاربردهای سیم جوش T80-12 چیست:

–         با توجه به این که این سیم جوش از آلیاژهایی شامل نیکل، کروم و مس تشکیل شده است لذا گزینه مناسب برای جوشکاری در فولاد است که مقاوم در برابر خوردگی اتمسفری است.

سیم جوش T80-12

 

–         دلیل دیگری که باعث می شود این سیم جوش در صنعت فولاد و برای جوشکاری این آلیاژ کاربرد داشته باشد این است که این نوع سیم جوش خاصیت مکانیکی بالایی داشته و همین باعث می شود که از قدرت استحکام بالایی برخوردار باشد.

–         شما با سیم جوش T80-12 می توانند عیوب ریز در جوشکاری را پوشش داده و کیفیت کار بالا برود. همان گونه که بین کردیم ممکن است خلل و فرجی در محل جوش به وجود آید که با کمک سیم جوش می توان آن ها پوشش داد.

–         لازم به ذکر است که سرعت رسوب این سیم

 جوش  بسیار بالا است در نتیجه کمک می کند تا سرعت و دقت جوشکاری بیشتر شود.

–         انواع سیم جوش در دو گروه توپور و توپودری وجود دارد که شما برحسب نوع کارایی و محلی که قرار است از آن استفاده کنید باید نوع سیم جوش خود را انتخاب نمایید.

توضیحاتی در مورد سیم جوش:

سیم جوش T80-12 یکی از بهترین نمونه از سیم جوش های ایرانی به شمار می رود. شرکت آما سازنده این نوع سیم جوش بوده و کیفیت بالای این سیم جوش علت محبوبیت آن و استفاده بسیار زیاد از این سیم جوش شده است. این سیم جوش آما در دو نوع تو پر و تو پودری تولید و به بازار عرضه شده است. بدین ترتیب در روش های مختلف جوشکاری می توان از این سیم جوش بهره مند شد. برای جوشکاری با استفاده از سیم جوش آما E80-12 می توان از جریان مستقیم و الکترود منفی استفاده کرد.

 

ویژگی های سیم جوش T80-12:

یکی از مزایای اصلی این سیم جوش پر کردن خلل و فرج و افزایش کیفیت جوش می باشد. بدین ترتیب هم از نظر ظاهری و هم از نظر فیزیکی جوش حاصل شده توسط این سیم جوش، دارای کیفیت بسیار مناسبی می باشد. سرعت رسوب بالا از دیگر مزایای سیم جوش آما E80-12 می باشد. سرعت بالا باعث می شود تا بتوان جوشکاری مقرون به صرفه تری را انجام داد. آلیاژهایی که در این سیم جوش  به کار رفته، شامل نیکل، مس و کروم می باشند. بدین ترتیب در موارد بسیار زیادی می توان از این نوع سیم جوش استفاده کرد.

کاربردهای سیم جوش T80-12:

سیم جوش T80-12 دارای کاربردهای بسیار زیادی بوده زیرا به خاطر آلیاژ هایی که داشته، می تواند برای فولاد های مقاوم به خوردگی یا ضد زنگ مورد استفاده قرار بگیرد. این سیم جوش در صنایع بسیار حساس نیز می تواند کاربرد داشته باشد. زیرا دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد. بدین ترتیب در شرکت های ماشین سازی نیز می توان از این نوع سیم جوش استفاده کرد. کیفیت بسیار بالای سیم جوش آما t80-12 باعث شده تا فلز جوش به وجود آمده بیشترین میزان مقاومت را داشته باشد.

 

 

 

برای خرید محصول از وبسایت ایلیا صنعت اینجا کلیک کنید

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *