معرفی الکترود 1600 و کاربرد های آن

شما به کمک الکترودها  من جمله الکترود 1600 می توانید از یک جوشکاری بادوام در فولادهای حساس به ترک خوردگی بهره مند شوید.
وجود الکترودها همانند  الکترود 1600 در جوشکاری کمک می کند تا شما بتوانید محل جوش را هم از نظر کیفیت و هم از نظر مقاومت، بهتر جوش دهید. همان گونه که در مقالات قبلی ذکر کردیم، الکترودها در واقع یک فلز و یا گرافیتی هستند که می توانند به راحتی جریان برق را از خود عبور دهند.
الکترودها به دو دسته ذوب شونده و غیر ذوب شونده تقسیم می شوند. در الکترودهای غیر ذوب شونده که می توان به انواع مسی اشاره نمود، شما می توانید بدون از بین رفتن الکترود، قوس هایی را ایجاد نمایید اما در دسته مقابل، الکترود با محل جوش تلفیق می شود. همچنین بر روی الکترودها یک روکشی وجود دارد که جنس آن و درصد هر کدام از مواد به کار رفته در د اخل آن در میان انواع الکترود متفاوت است. تنوع در میان الکترودها زیاد بوده و در این مقاله شما را با الکترود 1600 آشنا خواهیم کرد.

ویژگی ها و کاربردهای الکترود 1600:

  • 1-به طور کلی این مسئله برای هر جوشکار اهمیت دارد که محل جوش بعد از مدتی گذر زمان، دچار ترک خوردگی نشود. الکترود 1600 این شرایط را برای شما فراهم خواهد کرد. لازم است بدانید که این الکترود نه تنها در زمان جوشکاری آسیب ندیده و به ساییدگی بسیار مقاوم است، بلکه در طول زمان نیز این مقاومت خود را حفظ می کند.
    مسلما در تمام فعالیت های جوشکاری، استحکام و امنیت کار اهمیت زیادی دارد منتهی در مواقعی که فلزها و آلیاژهای مورد نظر شما حساسیت بیشتری به خوردگی دارند، استفاده از الکترودهایی همانند الکترود 1600 برای ایجاد مقاومت بیشتر توصیه می شود.
  • 2-از دیگر ویژگی های این الکترود می توان به مقاومت مکانیکی بالای این الکترود اشاره نمود که در هر گونه عمل جوشکاری، اهمیت زیادی دارد. یکی از تفاوت هایی که میان الکترودها وجود دارد این است که متاسفانه ظرافت و اندازه مقاومت آن ها با یکدیگر متفاوت است و همین مسئله می تواند امنیت کار را تحت تاثیر قرار دهد.
    الکترود 1600 از نظر مکانیکی خاصیت استحکامی بالایی دارد اما همین الکترود هم در وزن و اندازه های مختلف تولید می شود. لذا قبل از این که اقدام به خرید الکترود 1600 نمایید ابتدا هدف و محل استفاده را تعیین کنید.
  • 3-حتی اگر به الکترود 1600 ضربه ای هم وراد شود، باز هم قدرت مکانیکی خود را حفظ خواهد کرد بدون این که مشکلی در آن بروز نماید.
  • 4-توجه داشته باشید که برای استفاده از الکترود 1600 باید الکترود خشک باشد در غیر این صورت در زمان جوشکاری به مشکل برخورد خواهید کرد. امکان خشک کردن مجدد این الکترود فراهم است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *