معرفی الکترود 1461 و کاربرد های آن

با وجود الکترودها می توانید جوشکاری هایی را انجام دهید که در شرایط عادی و نبود الکترود، سخت و بی کیفیت انجام می شود.
خوشبختانه تنوعی که در میان الکترودها من جمله الکترود 1461 وجود دارد این امکان را فراهم می کند تا شما در حساس ترین نقاط و قسمت هایی که جوشکاری سختی دارند، بتوانید عمل جوش را بدون دردسر انجام دهید. همان گونه که می دانید روکشی بر روی ر وجود دارد که در نوعی از تقسیم بندی الکترودها، به همین مسئله روکش هم توجه می شود. در میان انواع الکترود پوشش دارد می توان به الکترود روتیلی اشاره نمود. این الکترود از انواع الکترودهای روتیلی است.

معرفی ویژگی ها و کاربردهای الکترود 1461:

از آنجایی که قبل از خرید هر نوع الکترود باید ابتدا از ویژگی های ساختاری و کیفیت آن اطلاع داشت، توصیه می کنیم که جهت آشنایی با الکترود 1461 ادامه مقاله را با دقت مطالعه نمایید:

  • 1- همان گونه که ذکر شد این الکترود از انواع الکترود روتیلی است. در این الکترودها میزان زیادی اکسید تیتانیوم در داخل روکش وجود دارد که در زمان انجام جوش به حالت قوس، این الکترود میزان پایداری  و استحکام زیادی را ایجاد خواهد کرد. از طرفی وجود همین ماده در روکش الکترود این امکان را فراهم می کند که شما در هر حالتی بتوانید جوشکاری را انجام دهید.
  • 2- شما به کمک الکترود 1461 می توانید سخت ترین قوس ها را ایجاد نمایید. در برخی از قسمت ها همانند زاویه ها، جوشکاری سخت می شود اما این الکترود مشکل را برطرف خواهد نمود بدون این که در کیفیت کار مشکلی رخ بدهد. همچنین شما از نظر میزان پایداری قوس ایجاد شده بعد از اتمام جوشکاری نگرانی نخواهید داشت.
    الکترود 1461 خواص مکانیکی خوبی دارد پس هم حالت جوش و هم استحکام آن در حد ایده آل حفظ خواهد شد.
  • 3- در صورتی که بخواهید  بین چند قطعه را پل بزنید به راحتی می توانید از الکترود 1461 استفاده کنید.
  • 4- توجه داشته باشید که این الکترود باید در زمان اعمل در محل جوش، کاملا خشک باشد و در صورتی که خشک نبود، باید برای خشک کردن مجدد آن الکترود را در دمای 380-330 درجه سانتیگراد قرار دهید.
  • 5- این نوع الکترود در جوشکاری کاربرد زیادی داشته و به همین دلیل به عنوان الکترود عمومی شناخته می شود به عنوان مثال در فولادهای ریختگی  به خوبی می توانید از الکترود 1461 استفاده کنید.
  • 6- زمانی که از الکترود 1461 در محل جوش استفاده می شود، جوشکاری به صورت یکنواخت و کاملا مسطح انجام می شود لذا از نظر ظاهری نیز کیفیت خوبی را ارائه می کند.

توضیحاتی بیشتر در مورد الکترود 1461:

الکترود را می توان جزء اصلی ترین محصولاتی دانست که از آنها در جوشکاری استفاده می شود. شرکت صنعتی آما یکی از بهترین و بزرگترین شرکت هایی بوده که در زمینه تولید و عرضه انواع الکترود فعالیت دارد. الکترود 1461 از بهترین الکترودهای مخصوص فولادهای زنگ نزن به شمار می رود. بدین ترتیب برای جوشکاری محصولات و سازه هایی که از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده اند، الکترود اما مدل 1461 می تواند یکی از بهترین و کاربردی ترین گزینه ها به شمار برود.

انواع الکترود 1461 آما:

الکترود های آما ممکن است گاهی با مدل های مختلفی ساخته شوند، زیرا گاهی نیاز است با ترکیبات مختلفی به بازار عرضه شوند تا بتوان از آنها استفاده های بسیار بیشتری را انجام داد. این الکترود آما از جمله الکترودهایی به شمار می رود که با دو مدل مختلف تولید و روانه بازار شده است. الکترود های 1461 JA و 1461 JB از جمله نمونه های این نوع الکترود به شمار می روند. مدل JB این نوع الکترود ها علاوه بر داشتن مقادیری کروم و نیکل، مقداری مولیبدن نیز دارد.

مزایای انواع این الکترود:

یکی از مهمترین مزایای انواع الکترود 1461 آما تمیزی و یکنواخت بودن سطح گرده جوش می باشد. بدین ترتیب جوش حاصل شده با این نوع الکترود ها دارای ظاهری بسیار مناسب و همچنین مقاومت فیزیکی خوبی می باشد. از دیگر قابلیت های این نوع از الکترود ها، جدا شدن راحت و سریع سرباره می باشد. روشن شدن اولیه و یا مجدد قوس نیز توسط این نمونه از الکترود ها بسیار راحت و آسان می باشد. این موضوع کمک می کند که ظاهر جوش در بهترین شرایط ممکن قرار بگیرد. بدین ترتیب این نمونه از الکترود ها دارای قابلیت های بسیار زیادی و افرادی که از آنها استفاده می کنند، رضایت بسیار بالایی دارند.

 

برای خرید این الکترود جوشکاری از سایت ایلیا صنعت اینجا کلیک کنید

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *